Perły z Lamusa - Behin Jaggi Lines


      Witam Was w kolejnej części opowieści z lamusa. Dzisiaj na kanał weźmiemy następny hit sprzed lat. Mając w pamięci stare indiańskie przysłowie mówiące że "im starsze wino tym lepsze (tym lepiej wchodzi...)" przedstawiam Wam oryginalny, niesamowity i niepowtarzalny symulatorek "Behin Jaggi Lines".

1. What's Up Doc???

      Na pewnej tajemniczej skalistej planecie stała się rzecz straszna, oto pojawili się tajemniczy obcy budując na szczytach gór swoje bazy niszcząc na swej drodze wszystko co żyje. Ich pociski rakietowe zdołały dosięgnąć kilka ziemiańskich statków badawczych i rozpoznawczych. Na szczęście ich piloci zdołali się katapultować i przeżyli lądując na planecie, ale teraz nie mają możliwości powrotu.

      I tu wkraczasz Ty szanowny graczu. Jako jedyny śmiałek bierzesz udział w akcji. Akcji uratowania ich i dostarczenia z powrotem do macierzystej bazy.

2. Main Mission

      Twoja misja... wyruszyć ze statku bazy w kierunku tajemniczej planety odszukać określoną liczbę pilotów, którzy zagineli nad planetą, wylądować, zabrać ich na pokład i przewieźć do bazy. W czasie swojej misji musisz walczyć z nieprzyjacielskimi fortecami, rakietami, a także po wylądowaniu uważać na obcych którzy na powierzchni będą dążyć do unicestwienia Twojego statku kosmicznego.

      Plan działania... musisz walczyć z wrogimi bazami niszcząc je, uważać na atakujące cię pociski (niszczyć je lub je omijać), gdyż zderzenia z nimi bardzo osłabiają twoją warstwę ochronną i może spowodować zniszczenie całego statku. Aby z koleji zniszczyć fortecę wroga musisz tak ustawić statek aby znalazła się ona w celowniku na przedniej szybie lub na celowniku radaru. Naciśnięcie FIRE spowoduje odpalenie twoich rakiet. Do zmian położenia sterów wysokości i kierunku służy JOY. Ale w czasie tej walki niezapomnij, że Twoim głównym zadaniem jest niesienie pomocy pilotom znajdującym się na powierzchni planety. W tym celu musisz skierować swój statek w pobliże położenia pilota (ułatwi ci to radar położenia pilota). Następnie, gdy wskaźnik odległości od pilota będzie wskazywał wartość 1 lub 2 wyląduj. Jeżeli ukaże się napis "PILOT IN RANGE (w przypadku napisu PILOT TOO FAR musisz ponowić próbę lądowania, aby znaleźć się bliżej pilota) wyłącz silniki i otwórz śluzę. Teraz musisz uważać czy nadchodząca postać jest poszukiwanym przez Ciebie pilotem czy też podstępnym obcym, który będzie próbował dostać się w sąsiedztwo twego statku, aby następnie zniszczyć przednią szybę twego pojazdu, a w konsekwencji Ciebie. Gdy podchodząca postać to obcy, twoim oczom ukaże się komunikat "ALIEN" musisz szybko zamknąć śluzę i włączyć energię lub start aby uniknąć destrukcji. Pamiętaj, że w każdej misji masz do zebrania określoną liczbę pilotów i dopóki ich nie uratujesz nie przejdziesz do następnej opcji. Musisz także uważać aby nie zabić pilotów (napis PILOT KILLED) przez strzał do nich lub wystartowanie gdy pilot jest w pobliżu twojego statku. Gdy po wylądowaniu pilot znajdzie się już na pokładzie twojej maszyny, zamknij śluzę, włącz energię i wystartuj. W czasie gry masz możliwośc powrotu do bazy, ale tylko wówczas gdy świeci się odpowiednia kontrolka zezwalająca na to lub gdy pojawi się napis MOTHER SHIP. Do bazy możesz powrócić w celu regeneracji swoich zasobów (głównie energii) i przetransportowania zebranych pilotów). Oczywiście najlepszy dla Ciebie powrót jest wówczas, gdy skompletowałeś wszystkich pilotów, których miałeś uratować w danej misji. Wtedy otrzymujesz najwięcej punktów premii. Na początku gry masz do wyboru poziom od któregoś chciałbyś zacząć misję. Samych poziomów jest 99, a więc sporo zadań przed Tobą. Im wyższy poziom tym więcej pilotów do zabrania, więcej też obcych, mniej energii i niewiele sygnałów powrotu do bazy.

3. Sygnały dźwiękowe

      Szybkie pikanie - nieprzyjacielski obiekt w celowniku.
      Wolne pikanie - pilot znajduje się w naszym zasięgu.
      3 sygnały - możemy wracać do macierzystej bazy.

4. Komunikaty

      PILOT IN RANGE - pilot w zasięgu
      PILOT TOO FAR - pilot za daleko
      ALIEN - uwaga na obcego
      PILOT KILLED - pilot zginął
      MOTHER SHIP - powrót do bazy

5. Sterowanie

Klawisze funkcyjne klawiatury do sterowania statkiem kosmicznym:

      L - lądowanie (aby wylądować trzeba zmniejszyć wysokość)
      E - włączanie i wyłączanie silników
      A - otwieranie i zamykanie śluzy
      S - start i zwiększenie prędkości
      M - zmniejszenie prędkości
      B - powrót do bazy (po komunikacie)

Joystickiem sterujemy swoim statkiem, natomiat "FIRE" odpala nasze pociski.

6. Ekran

      Lewy górny róg - miejsce gdzie pojawiają się komunikaty.
      Po środku górnego panelu - kompas
      Prawy górny róg - zdobyte punkty
      Na przedniej szybie - celownik

Prawa strona, trzy górne przyciski:

      1. Kontrolka sygnalizująca bliskość poszukiwanego pilota
      2. Kontrolka sygnalizująca zezwolenie powrotu do bazy
      3. Kontrolka informująca o położeniu śluzy

      Bezpośrednio pod tymi kontrolkami znajduje się przycisk z literą R. Podaje on odległość pilota od statku. Niżej znajdują się dwa wskażniki. Ten z literą E pokazuje liczbę zniszczonych baz nieprzyjaciela. Jeszcze niżej następne dwa wskaźniki. Wskaźnik P informuje o liczbie pilotów do zabrania. Na pulpicie sterowniczym pierwszy z lewej okrągły wskaźnik to radar położenia pilota. Obok znajduje się pasek kontroli energii. Po środku mamy główny radar. Dalej pasek informujący o wysokości nad poziomem morza. Na ostatnim okrągłym wskaźniku możemy zobaczyć położenie statku względem horyzontu.

Po lewej stronie mamy wskaźniki wysokości lotu i prędkości. I wreszcie w samym centrum pulpitu sterowniczego, bezpośrednio nad radarem znajdziemy wskaźnik odległości od obiektu znajdującego się przed nami.

      Ufff. i dobrneliśmy do końca. Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć Wam udanej zabawy i owocnych poszukiwań zagubionych pilotów. Do zobaczenia w następnym... lamusie.

Gepard/Dial